Sun 15.03.2015    18:30

LIKE CNDB #1// REALIA (BUCUREȘTI – BEIRUT)

Spectacolul „Realia (București – Beirut)” a fost creat în 2012. A fost prezentat în premiera la subRahova, București și în cadrul Festivalului Temps d'Images, Cluj Napoca, la Dance House Limassol, Cipru, la Centrul Național al Dansului București, Theatre Alfred Ve Dvore/Motus, Praga, în cadrul festivalului Antistatic, Sofia și la Hebbel am Ufer, (HAU) Berlin. În mai 2015 spectacolul va avea trei reprezentații la Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis (Franța).

În 2010, artistul Mihai Mihalcea a luat cu asalt scena culturală cu un proiect de ficționalizare a propriei biografii devenind Farid Fairuz și lansând în spațiul public o serie de întrebări și reflecții cu privire la producția culturală, capitalism, sexualitate și religie. După „Bun rămas (sau despre discretele scăpări ale sistemului limbic)” – o feerie extrasenzorială sub forma unei procesiuni trash-disco în care autorul “descântă cultura română”, Farid Fairuz a revenit pe scenă cu “Realia (București-Beirut)“, un performance a cărui dramaturgie amestecă planuri temporale, evenimente reale și fictive din viața unui personaj care trăiește simultan o dublă identitate. Farid Fairuz își forțează limitele propriei memorii și limita fragilă dintre discursuri reale și imaginare făcând imposibilă distincția dintre posibil, virtual și real: “Acum 4 ani a trebuit să-mi inventez un personaj ca să mai pot exista. Acum sunt Farid Fairuz și vă spun două lucruri: imperiul Otoman n-a dispărut, o parte a rămas cu siguranță în mine; totul în viață este legat de durere și plăcere, altfel nu-mi explic nimic din toate acestea…”.

Până să se reinventeze în Farid Fairuz și să-și asume o biografie ficțională pentru a interacționa din altă perspectivă cu spațiul public, artistul Mihai Mihalcea a fost unul dintre cei mai activi din domeniul coregrafiei contemporane din România de după 1989. A avut un rol esențial în multe dintre inițiativele care au condus la recunoașterea internațională a dansului contemporan românesc și la înființarea unor structuri și instituții devenite repere ale acestui domeniu. Între 2006-2013 a fost director al Centrului Național al Dansului din București. A fost artist în rezidență la Tanzquartier Wien, Centrul Naţional al Dansului Paris, Hebbel Theatre Berlin, Centre Chorégraphique National de Franche-Comte a Belfort, La Manufacture, Atelier du Rhin - Centre dramatique regional, Colmar. A dansat şi a creat spectacole şi lucrări coregrafice prezentate în: Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Austria, S.U.A., Bulgaria, Ucraina, Portugalia, Polonia, Olanda, Belgia, Elveţia şi Slovenia. În 2013-2014 a fost bursier al Academiei de Arte din Berlin.

What can today's artists do to break through the barriers of their art, their life, their identity? This performance combines temporal layers, real and fictional events from the life of a character that simultaneously has two identities: Mihai Mihalcea, born in Bucharest, and Farid Fairuz, born in Beirut.
In Realia (Bucharest/Beirut) Farid Fairuz questions the frail limit between the real and the fictional, thus emphasizing a discourse based on the construction of multiple identities. His approach underlines the ability of today’s culture to impose the unreal and the fictional as realities, as components of a realm in which the line between the possible, the virtual and the real no longer function as they once did.
“I had to invent myself a character so I can still exist. Now I’m Farid Fairuz and I tell you two things: The Ottoman Empire did not disappear. A part of it has for sure remained inside me; everything in life is connected to pain and pleasure, otherwise I cannot explain myself anything from all this”.