Academia de dans & performance CNDB prezintă:

CORP CONȘTIENT, SEMANTICA MIȘCĂRII, EXERCIȚII DE RITM ȘI GÂNDIRE CRITICĂ

Cu Alexandra Pirici

Atelier intensiv

18-22 noiembrie

CNDB – Sala „Stere Popescu” (B-dul Mărășești 80)

Atelierul este deschis dansatorilor și performerilor cu un background profesionist de mișcare dar și altor artiști sau studenți interesați de zona practicilor performative care vin din arte vizuale sau alte zone. Premisa este deconstrucția unei false separări a teoriei de practică, a gândirii analitice și critice de mișcare, corporealitate și intuiție. Incercăm să mișcăm corpul care cuprinde și gânduri, și reflecții social-politice, care conține și extinde și mediul în care există și reflectă, implicit, și asupra lui. Cursul propune deci exerciții de conștientizare și teoretizare a corpului în relație cu mediul înconjurător, exerciții de ritm, un tip de antrenament care combină diferite practici motrice (din zone inclusiv non-vestice și non-dans) dar și exerciții de analiză a unor lucrări de artă (performative sau în alte medii).

Alexandra Pirici este o artistă cu o formație în coregrafie, care lucrează nedisciplinat, traversând medii diferite. Lucrările sale au fost expuse în cadrul expoziției de artă decenale Skulptur Projekte Munster 2017, a Bienalei din Veneția – Pavilionul român, la a 55-a ediție, Tate Modern Londra, New Museum – New York, Bienala a 9-a din Berlin, Manifesta 10, Centre Pompidou - Paris, Museum Ludwig Köln, Muzeul Rus din St. Petersburg, Neuer Berliner Kunstverein, Van Abbemuseum Eindhoven, Muzeul de Artă Modernă din Varșovia – între multe altele. Explorând atât istoria, cât și funcția gesturilor în arte vizuale și cultură populară, Alexandra Pirici coregrafiază „acțiuni în desfășurare” și „medii performative” complexe, care îmbină dansul, sculptura, limbajul vorbit și muzica. Pirici abordează frecvent istoria unor locuri specific pentru a provoca și transforma ierarhiile existente.

Accesul la acest atelier este deschis și gratuit. Selecția se va face în baza formularului de înscriere, în limita locurilor disponibile.

Înscriere: https://forms.gle/1kDsWateZyzkxR1RA. Termen limită: 12 noiembrie 2019

Întrebări/nelămuriri: cursuri@cndb.ro