Fericirea? Incercati, va rog, la Camera 0001

Fericirea? Incercati, va rog, la Camera 0001 MARIA COMANDAȘU | 10 OCTOMBRIE, 2013 - 04:03 Fericirea și-a schimbat domiciliul - nu mai e de găsit în Strada Speranței, la parter. Poate stătea acolo doar cu viză de flotant sau poate așa e ea, nestatornică. O gipsy-hipsteriță care joacă pe degete răbdarea și speranțele noastre. Uite-o, nu e. În Camera 0001, spectacolul de dans semnat Simona Deaconescu, parte a proiectului Fabrica de Vise, fericirea își alege singură rolurile. Prinși într-un miraj al propriilor iluzii, dansatorii oscilează...

more

Dans, domnule!

Dans, domnule! Sambata trecuta am fost invitata la un spectacol pe care il asteptam de mult. Cu dans, dansatori, muzica electronica de stare si videografica: Camera 0001.Fabrica de Vise. Mi-am dat seama de abia dupa show ca aveam nevoie de asta ca de aer. Sunt spectacole care pretind ca sunt de dans si sunt altele de dans care nu vad niciodata lumina scenei pentru ca nu sunt oameni care sa investeasca sau sa creada in ele. Vad spectatori entuziasmati sa aplaude desi spectacolul pe care tocmai l-au vazut a fost mai mult decat abstract pentru neinitiati. Iata de aceea simt nevoia de...

more

"Cred că este nevoie de mult mai multe rezidenţe în România"

"Cred că este nevoie de mult mai multe rezidenţe în România" Interviu cu Cosmin Manolescu Asociația “ArtistNe(s)t – Rețeaua Centrelor de Rezidență pentru Artiști”, în parteneriat cu Muzeul Național “George Enescu” și Centrul de Cultură “George Apostu” din Bacau, au finalizat programul de rezidențe ArtistNe(s)t 2013. În cadrul acestui program unic de rezidențe în România, fondat de Gabriela Tudor în 2006, au fost realizate în 2013 două noi proiecte artistice “Omul...

more

Dance a Playful Body / On Tenderness – Centrul Naţional al Dansului

Dance a Playful Body / On Tenderness – Centrul Naţional al Dansului Having not really checked my programme properly, I didn’t know much about this double-bill before I saw it. A couple of hours (give-or-take) later, I was perplexed: why would you twin Playful Body, which is a taut, meticulously made, excellent piece of work, with On Tenderness, which, was frequently, severely misjudged (and that’s the polite version of what I thought). The creator and performer of the latter clearly didn’t have a fraction of the talent of the former. You can see where this is...

more

Haiku în miscare – prezentarea rezidentei coregrafice Eastern Connection

http://alternativ.ro/vazut/haiku-in-miscare-prezentarea-rezidentei-coregrafice-eastern-connection Haiku în miscare – prezentarea rezidentei coregrafice Eastern Connection 17/09/2013 Fundatia Gabriela Tudor organizeaza marti, 17 septembrie de la orele 19:00 la studioul ZonaD (Bucuresti, str. Iulia Hasdeu nr. 3), o prezentare informala a rezidentei artistice din cadrul programului de colaborare româno-japonez Eastern Connection. Participa coregrafii Zan Yamashita (Kyoto), Mikiko Kawamura (Tokyo), Cosmin Manolescu si Mihaela Dancs. Eastern Connection este un program de...

more

CNDB, lunga vară fierbinte dinaintea căderii

CNDB, lunga vară fierbinte dinaintea căderii Corina ŞUTEU 16 Septembrie 2013 - sau despre arte şi democraţie - Aşadar, CNDB, Centrul „Oleg Danovski” şi Tinerimea Română vor fi comasate („reorganizare prin absorbţie” spune textul) instituţional cu Opera Română, aceasta este noua măsură de politică şi administraţie culturală luată, fără consultare cu managementul instituţiilor, de Ministerul Culturii. În vară, se comasau, sub umbrela unui Institut de Film, Arhiva de Filme, Editura VIDEO şi casa de filme condusă de...

more

O fenomenologie a claustrării - Cvartet pentru o lavalieră

O fenomenologie a claustrării - Cvartet pentru o lavalieră Beatrice Lăpădat septembrie 2013 "O cutie este, în aparenţă, un simplu paralelipiped cu unghiuri drepte, dar când o priveşti dinlăuntru, devine un labirint cu o sută de elemente enigmatice legate laolaltă. Cu cât te zvârcoleşti mai mult, cu atât cutia - care arată ca o epidermă suplimentară ce se dezvoltă din trup - creează noi contorsiuni amăgitoare. Labirintul e şi mai confuz." (Kobo Abe - Bărbatul cutie, editura Polirom, 2007, traducere din limba japoneza de Angela...

more

Super spectacol de dans, în prima seară a Festivalului Dilema Veche. Umbre în Cetate, cu magnificul Razvan Mazilu

Super spectacol de dans, în prima seară a Festivalului Dilema Veche. Umbre în Cetate, cu magnificul Razvan Mazilu Adăugat de Bogdan Presecan în 31 august 2013. Vineri seară în Piața Mihai Viteazul din Cetatea Alba Carolina a avut loc spectacolul coregrafic site-specific Corpuri in Cetate, realizat de Centrul National al Dansului Bucuresti, cu participarea extraordinară a coregrafului și dansatorului Razvan Mazilu. Spectacolul care a fermecat publicul prezent la Festivalul Dilema Veche a structurat în trei parti: Nemuritorii Coregrafia de Andreea...

more

EASTERN CONNECTION / dans contemporan / România – Japonia / 2013 – 2015

http://e-zeppelin.ro/eastern-connection-dans-contemporan-romania-japonia-2013-201/ EASTERN CONNECTION / dans contemporan / România – Japonia / 2013 – 2015 „Eastern Connection” este un program de colaborare româno-japoneza în domeniul dansului contemporan, reunind artisti, producatori, organizatori de festivaluri si critici de dans, initiat de coregraful Cosmin Manolescu si derulat pe durata a doi ani, între 2013-2015. Proiectul reprezinta prima platforma de cooperare între România si Japonia în zona dansului si are ca scop...

more

”ROMÂNIA A FOST PENTRU MINE CEVA DE DOMENIUL MISTERULUI, COLORAT ȘI ÎNFRICOȘĂTOR” UN INTERVIU CU RAGNAR FREIDANK

http://www.revistascena.ro/interviu/romania-fost-pentru-mine-ceva-de-domeniul-misterului-colorat-i-infrico-ator-un-interviu-cu- ”ROMÂNIA A FOST PENTRU MINE CEVA DE DOMENIUL MISTERULUI, COLORAT ȘI ÎNFRICOȘĂTOR” UN INTERVIU CU RAGNAR FREIDANK În 2007 compania Teatrul Fără Frontiere a început să organizeze masterclass-uri pentru dezvoltarea abilităților de actorie. În august 2013, programul condus de Teatrul Fără Frontiere a continuat cu trei ateliere despre metoda Michael Chekhov (condus de profesorul Ragnar Freidank, SUA), tehnica...

more

Corpuri în cetate

Corpuri în cetate Posted on 31 iulie 2013 by dilema Corpuri în cetate este un spectacol modular în care se articulează viziuni coregrafice diferite în trei reprezentații succesive de cîte 20 de minute, fiecare într-un spaţiu distinct. În Nemuritorii, Andreea Novac are ca personaj supereroul de film. 5 interpreţi (Mircea Ghinea, Istvan Teglas, Alin State, Ştefan Lupu, Florentin Munteanu) vor crea senzaţia că un film de acţiune se derulează pe scenă, cu situaţii limită, lupte extreme, urmăriri. În Dancing City, coregrafa...

more

Andreea Novac, coregrafă: „Publicul nu are curajul să spună ce gândeşte“

Andreea Novac, coregrafă: „Publicul nu are curajul să spună ce gândeşte“ NOUA GENERAŢIE DE ARTIŞTI „Da, e importantă reacția publicului, pentru că altfel fac spectacolul la mine acasă“, spune Andreea Novac, o coregrafă şi o dansatoare care şi-a propus să elimine cortina neagră dintre artist şi spectator. Ea este de părere că publicul încă nu are curajul să reacţioneze şi să spună ce gândește şi că așteaptă totul de la performer. Andreea Novac a absolvit Univeristatea Naţională de Artă Teatrală și...

more

Manuel Pelmuş şi faţa nevăzută a dansului

Manuel Pelmuş şi faţa nevăzută a dansului ● preview – concept, coregrafie, interpretare: Manuel Pelmuş. O producţie Brandlien / Pelmuş. Coproducţie: Centre National de la Danse (Paris), CDU – Center for Art Drama Zagreb, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Theorem. Există dansatori care folosesc cuvinte precum corpul, pe post de material de lucru. Din cuvinte se coregrafiază performance-uri. După dans şi nondans, urmează dansul discursiv (sau dansul volubil). După corpul dansator urmează corpul vorbitor. Manuel Pelmuş le foloseşte pe...

more

Interviu in Orasul Meu: coregrafa Andreea Novac, despre dansul in oras

Interviu in Orasul Meu: coregrafa Andreea Novac, despre dansul in oras 16 Iulie 2013 ora 13:30 | Manuela Zipisi Cu Andreea Novac am avut fericita ocazie sa ma intalnesc de cinci ori la Centrul National al Dansului Bucuresti unde sustine un curs de dans contemporan. Este una dintre multele activitati ale coregrafei indragostite iremediabil de starea si relatia care se nasc atunci cand corpul se elibereaza si se exprima firesc, prin dans. De la solo-uri pline de de forta si tandrete, Despre tandrete, pana la implicarea in proiecte in tara si in strainatate, Andreea se misca sub starea...

more

Fluturii sunt orbi, dar liberi - Nu ştiu

Fluturii sunt orbi, dar liberi - Nu ştiu Ruxandra Vera Ştefan iulie 2013 Teatrolog învăţând să fiu, caut în orice spectacol povestea. Povestea mă fascinează şi mă amăgeşte, în acelaşi timp. Nu uit de actor, ci îl apreciez cu atât mai mult pentru că este purtător de poveste. Formarea profesională implicit aduce cu sine o deformare profesională. Prin urmare, chiar şi acum când este vorba despre un spectacol de coregrafie caut povestea. Mă liniştesc, amintindu-mi că la modulul din anul I, am învăţat că orice...

more

Manuel Pelmuș, ”dansând cu noaptea”

Manuel Pelmuș, ”dansând cu noaptea” Nu întâmplător am invocat titlul unui celebru film al lui Lars von Trier. Sâmbătă, 29 iunie, de la ora 21.00, Manuel Pelmuș ne va arăta ce înseamnă dansul în beznă. Dansul fără corp. Un experiment dedicat celor care iubesc dansul contemporan. Și celor care nu știu nimic despre dansul contemporan, dar iubesc trăirea insolită. Spectacolul se intitulează ”preview” iar conceptul, coregrafia și interpretarea aparțin unei somități internaționale: Manuel Pelmuș. Printre altele,...

more

Bienala lui Gioni

http://dilemaveche.ro/sectiune/zi-cultura/articol/bienala-lui-gioni Bienala lui Gioni Luiza VASILIU În a doua zi de preview a Bienalei de artă de la Veneţia, cu o oră înaintea conferinţei de presă, Massimiliano Gioni – curatorul Bienalei de anul acesta şi cel mai tînăr din ultima sută de ani – însoţea un grup de curatori şi galerişti americani sexagenari, prin sălile de la Arsenale. Le povestea cîte ceva despre fiecare artist pe care l-a ales să facă parte din gigantica expoziţie „Il Palazzo Enciclopedico“ (două...

more

BIENALA DE LA VENEȚIA 2013. O sută de ani de istorie într-o zi, în fiecare zi

http://www.revistaarta.ro/en/bienala-de-la-venetia-2013-o-suta-de-ani-de-istorie-intr-o-zi-fiecare-zi/arta-112-137_externa-mpso_layout-1 BIENALA DE LA VENEȚIA 2013. O sută de ani de istorie într-o zi, în fiecare zi Alexandra Pirici and Manuel Pelmuș: An Immaterial Retrospective of the Venice Biennale, 2013. Enactment of “The Last Riot”, video by AES + F, Russian Pavilion, 52nd International Art Exhibition:Think with the Senses, Feel with the Mind: Art in the Present Tense, 2007 O retrospectivă imaterială a Bienalei de la Veneția Proiect de Alexandra...

more

55th Venice Biennale – review

http://www.theguardian.com/artanddesign/2013/jun/02/55th-venice-biennale-review 55th Venice Biennale – review There is some unforgettable art at the 55th Venice Biennale, but most of it is outside the star pavilions of the Giardini ‘Britain puffed up’: Marc Quinn's inflatable edition of Alison Lapper Pregnant, on the island of San Giorgio Maggiore. Photograph: Gabriel Bouys/AFP/Getty Images A silk-suited oligarch rides high above the crowds in the Russian pavilion, booted and saddled on a lofty beam, idly tossing peanut shells on the worthless groundlings below. In...

more

Ripples of Rumination

http://www.nytimes.com/2013/06/03/arts/design/a-contemplative-venice-biennale-with-less-financial-frenzy.html?pagewanted=all&_r=0 Ripples of Rumination By CAROL VOGEL Published: June 2, 2013 VENICE — They park their hulking yachts with names like “Lady Nag Nag,” “Wally’s Love” and “Sea Force One” on the choppy waters of the lagoon just outside the main entrance to the Venice Biennale. Every two years, scores of superrich collectors arrive here by sea, joined by museum directors, curators, artists and auction-house experts. They come...

more