Selecția de programe și proiecte 2016

PROGRAM - Prezentări din Selecția de proiecte 2016 14 – 18 decembrie 2016 Întâlniri informale. Intrarea liberă Selecția de programe și proiecte 2016     LINOTIP (Ion Brezoianu 23-25) ► Miercuri, 14 decembrie, ora 21.00 – Arcadie Rusu – BABEL ► Joi, 15 decembrie, ora 20.30 – Ioana Marchidan – 2 femei contemporane MACAZ (Calea Moșilor 106) ► Joi, 15 decembrie, ora 21.00 – Paul Dunca şi Eduard Gabia – Istoria cântată a dansului românesc Centrul Naţional al Dansului Bucureşti (Mărăşeşti 80-82) Joi, 15...

more

#PremiileCNDB2016 – transmisie live, sâmbătă, 10 decembrie, de la 20:30

Centrul Naţional al Dansului vă invită să urmăriţi transmisia live a evenimentului #PremiileCNDB2016, în cadrul căruia se vor decerna premiile pentru contribuţia adusă construcţiei dansului contemporan. Gala poate fi urmărită începând cu ora 20:30 pe pagina de Facebook sau accesând acest link. via GIPHY    

more

Arta contemporană plânge

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016   Bienala de Coregrafie din București este un eveniment cât se poate de fericit în mediul cultural bucureștean, destul de anchilozat în conservatorism, iar promovarea lui s-a dovedit a fi un task dificil pentru organizatori. Existența acestei ediții pilot a scos la iveală vechi probleme sistemice, care se reflectă în posibilitățile spațiilor experimentale de a atrage sponsori și pe care organizatorii CNDB le-au sesizat public în perioadă aceasta. Eu am fost la câteva dintre spectacolele curate de Iulia Popovici, Marta...

more

Corpo-real? Cu Mădălina Dan la The Agency of Touch

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016 Am fost la The Agency of Touch și am vrut să văd ce mi se poate întâmpla în creier dacă mă pișcă cineva de un deget de la picior. Simplist, poate, pentru unii. Deloc lipsit însă de ecou pentru alții. Deși în mod obișnuit sunt mulțumită de relația de transparență pe care o are sinele meu conștient cu senzațiile mele receptate, înțeleg și regret că nu pot vizualiza relația reală dintre stimulare și efecte. Am intrat într-o încăpere neutră la CNDB, apoi într-un cort, apoi m-am așezat pe o masă ca de masaj....

more

37 minutes of make believe - cronică de spectacol

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016 M-a surprins mișcarea care interacționa cu discursul și muzica determinând crearea unui univers dinamic care surescită toți receptorii corpului uman și stârnește o tonă de senzații și trăiri. M-a surprins ceea ce trăiam, ceea ce mintea mea crea pe structura a ceea ce îmi era oferit de spectacol. M-a surprins valul de emoții ce m-a asaltat, de la bucurie la extaz și de la tristețe până la lacrimi. Și atunci am știut de ce îi zice Make Believe, am știut că a meritat să fiu acolo, am știut că orice aș fi crezut...

more

Despre dans, cu dragoste

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016   Asteptare. Ne privesc. Ii privim. Respiram. Ne privesc. Caut ceva in buzunarul din dreapta. Ne privesc. Respiram. Mintea nu mai are rabdare. Impinge ochiul o secunda spre vecinul din stanga. Oare el respira la fel? Priveste? Ne privesc. Respiram. Gandurile coboara. Asteptare. Ii privim. Ne privesc. Si intre respiratii facem alegerea. Intram cu ei sau ramanem pe margine? Ne privesc. Ii privim. In clipa in care incep sa se miste, intr-o leganare lunga, insesizabila la inceput, nu mai conteaza unde suntem. Zarurile au fost...

more

Now is new, said the mermaid. Buffering: ...100%

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016 Orice persoană care a încercat măcar o dată să își depicteze sinele știe despre ce vorbesc: este traseul terapeutic printr-un hol care conduce la o grădină. Chit că până acolo mergi la pas, alergi desculț, te lași purtat de un râu sau de o avalanșă de zăpadă. În grădina mea există minim două poluri de atenție: un cufăr frumos, prețios și vechi, care conține cele mai pătrunzătoare și împlinitoare traume din trecutul meu, precum și o bancă senină, înconjurată de tufe și flori, aflată în fața unui iaz...

more

Bienala Regională de Coregrafie

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016 Cristina Maldonado: “Mulţi ani am fost interesată de crearea de experienţe prin care să ofer spectatorilor oportunitatea de a relaţiona în alte moduri cu lucrurile. Să nu stea pur şi simplu pe scaun şi să urmărească ceva. Şi nici ca şi cum te duci undeva şi cineva îţi spune să te ridici în faţa tuturor şi să participi. Îmi displace cu adevărat acest lucru. E mai degrabă ca atunci când inviţi pe cineva să cineze, să guste lucruri care îţi plac ţie sau creezi un mediu în care persoana poate fi surprinsă de...

more

Dancey, with a chance of duet

Text înscris în concursul #vazutlaCNDB 2016.   I went to see the dance show “Drive-by Duet” by Mihaela Dancs and Andreea David, two artists with an extensive background in the performative arts, a show I hoped would grant me a much needed escape from the strict and boring white cube. As I took my place in the auditorium, I felt relieved to be rid of artist statements and mindless art show chit-chat. The show kicks off with a heavy yet rhythmic rock song that immediately contaminates David and Dancs, whose moves reflect the mood of the music. Each of them is in tune with the...

more

Cuminţeniile lui Manuel Pelmuş

Temps D’Images #9, 7-13 noiembrie, Cluj.  Înşurubat bine în actualitatea so­cial po­litică şi cea performativă, Festivalul Temps D’Images de la Cluj, organizat de Colectiv A, curatoriat de Miki Branişte şi Iulia Popovici şi avînd ca artist asociat, la ediţia din acest an, a noua, pe coregraful şi performer-ul Farid Fairuz, are marea calitate de nu fi intrat în rutină. De regulă, după cîteva ediţii reuşite, festivalurile creează un tipar şi efortul lor se reduce la a reproduce, an de an, aceeaşi reţetă. Ca şi formatele performative pe care le promovează,...

more

Cum a prins viață Cumințenia Pământului

E întuneric. Nu văd nimic. Mă aflu într-o cameră în Muzeul de Artă din Cluj. O statuie a prins viață și vorbește. Spune pe o tonalitate calmă, calculată: „I have my back perfectly straight. I can stand up as well. I am just a stone. I am a woman. I am a men. I am Egyptian. I am Parisian. I am primitive. Egyptian. African. Vulcanic. Neolithic. I am a luxury. I am important. I am transgender. I am post-gender. I am humble. I am liquid. I am stable. I am not here.” Este Cumințenia Pământului a lui Constantin Brâncuși. Ea vorbește. De fapt, nu este, pentru că nu o...

more

THE REGIONAL CHOREOGRAPHY BIENNALE – PILOT EDITION

In the first week of November 2016, the National Centre of Dance in Bucharest, with the help of East European Performing Arts Platform (Poland), has organised in Bucharest the pilot edition of the Regional Choreography-RE//Dance Biennale, the first event ever dedicated to contemporary dance in Central and Eastern Europe. According to Vava Ştefănescu, the idea of organising this event has “sprung up” as early as fall 2013, when she was made manager of the National Centre of Dance, because of the need to connect internationally, to re-establish links with whatever happened beyond...

more

The Bulgarian Asylum

“Total Damage” made me laugh foremost and in the front seat. Our neighbors from the South proposed an alert split personality show about love. She is beautiful, with long hair, gorgeous gown. He is crazy, back and forth. Actually, I should have said he is playing the guitar. Everybody knows, a guy playing the guitar is forgiven anything by the girl. Even turning their life into a dirty joke with a bunny and a bear. And I checked after the show with the band, the Metheor group, it was indeed a bear, not a squirrel as I suspected initially.   This is a performance with scenes and...

more

All is relative

Since I have started attending shows well aware I also have to write about them, I am looking at things and thinking in a different way. As I confessed to Mihaela Endorfine Dancs last night, Coregrafie de grup (Group Choreography) made me concerned because of that. I left the hall with a fuzzy warm feeling because of the nice energetic finale, but also thinking what am I to write about this. She did not appear to be worried, you will write about how it made you feel, she said with her funny little mouse smile that her friends know already. So I asked Madalina Dan, next to whom...

more

Don't Be Afraid of Cristina Maldonado

I am never going to a show to be abused, and I strongly believe that most audience members are with me on this one. This is am older argument I am having with performance-makers, whom I encourage on this occasion again to offer if not entertainment, at least something positive. Have mercy on your audience, they most probably have already had a tough day in the office. To this I add that I am scared of one-on-one and participative performances. I do not like leaving my comfort zone offered by my seat in the audience, I do not want to be in the spot light, and in the words of a friend "I am...

more

Romania*-Poland 1:1

In the context of discussing about audiences for the contemporary dance and performance, this collaboration between Madalina Dan and Agata Siniarska, Mothers of Steel (Poland/Romania), is a breath of fresh air - I would not be afraid to invite young and seasoned people to this show. There is only one condition: come with an open mind. There is no place here for bigots, nationalists or any other sticklers. The show was an opportunity for me to reflect on national pride. Where does it come from? What justifies it? What fuels it? How do we use it? How do others use it? Is national pride...

more

Three Paragraphs about Two Shows

For this last day of our biennale I have noticed an increased level of applause. I had just said that to the interpreters of Laszlo Fulop’s choreography, when the evening closed with the puzzle by the two Fierbinteanu and they raised that bar again. And since I have already started in an anti-climactic way, here you are, my thanks to all invited performers on the stage and in the room, to our public, and to my colleagues who have worked for this bienalle with their bodies, mind, and more importantly with their heart. I hope it was noticed. Thank you.   Here you are, fresh of the...

more

CNDB PRESENT AT THE CONECTACT FESTIVAL IN TÂRGU MUREȘ WITH TWO SHOWS

Two productions, “Group Choreography” (by Mihaela Dancs, 2015) and „Quartet for A Microphone” (by Vava Ștefănescu, 2008), are featured in the 5th edition of the International Theatre Festival CONECTACT, 24th-27th November 2016, Târgu Mureș. “Group Choreography” is scheduled on Thursday, November 24th, at 05.00 p.m., in the Great Hall of the National Theatre in Târgu Mureș. Based on a choreographic concept by Mihaela Dancs, “Group Choreography” is produced and danced by Andreea David, Andreea Novac, Cristian Nanculescu, Cristina Lilienfeld, Dionisie Lupu, Nicoleta...

more

Now is new, said the mermaid

Buffering: ...100% By Dana Bergheş Translated by Radu Şorop   What’s one got to do with the other? Well, I’ll tell you: I met Cristina Maldonado through the lens of the projector and it`s only during the interview that we looked each other in the eye, but I felt like she was incredibly close during each moment of the projection versus projection and filming versus filming. The traditional definition of interaction implies presence. A presence with which we are used to. A close presence, in the proximal way. But performative arts have the role of confronting the...

more

THE PHENOMENOLOGY OF WEEPING

In the beginning, there was the weeping   Mădălina Dan is this year’s CNDB associated artist and her curatorial program “Amprenta (Fingerprint)” is in full swing, pre- and post-Biennale. Together with the Polish artist Agata Siniarska, she has created a weeping-performance, Mothers Of Steel, which envisions a feminist future in which emotions are absent. The mothers of steel live in a universe in which the affect is purely a convention and from this position they scrutinize universal and personal history. The show is a reversed road trip in which not only physical distance...

more